tisdag 30 juni 2009

Äntligen...

har jag återfått virkinspirationen! Idag har jag börjat virka på en sköldpadda i lite tjockare garn än mina tidigare sköldisar. Det är givetvis mitt eget mönster! Har dock inte hunnit så långt, vi har varit bortbjudna idag och Vera och hennes kompis Hugo har plöjt lös totalt. Så deras stackars mammor som tänkte ha lite syjunta hann inte speciellt mycket!! Dessutom har jag bränt mig i nacke/axlar/överarmar så det är rätt skönt med en blöt kall handduk över axlarna ikväll.


Den här sköldpaddan är virkad i ett tunnare garn, järbo 8/4.

Dessutom såhär på kvällen i soffan ramlar det in en beställning på en råtta åt en kompis lilla flicka. Vi glömde Veras råtta där och nu har Astrid blivit helt galen i den så nu blir det råttverkstad... men imorgon är stora städ och slänga-dagen här hemma. Men imorgonkväll så...

Hoppas ni har det gott i sommarvärmen som äntligen kom och det med besked!

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Åsa Tidqvist sa...

jättefin! har du virkat alla delar "lösa" och sytt íhop elelr har du virkat det mesta i ett stycke liksom?

1 juli 2009 kl. 07:49  
Blogger FrökenC sa...

alla delar lösa har jag gjort, sen sytt. :)

1 juli 2009 kl. 09:05  
Blogger m sa...

Så fin sköldpaddan är! Jag har börjat på en ifrån Mias Amigurumibok, men benen är inte fast än. Har för mycket annat att göra :)

6 juli 2009 kl. 20:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida