tisdag 24 mars 2009

Utmaning...

Jag hittade en öppen utmaning hos I Veras hus och antog den. Nu får ni lära känna mig lite mer!! :)

1. Hur gammal är du om fem år? Då är 35 då...
2. Vem var den sista du träffade? Sambon som sitter i soffan bredvid
3. Hur lång är du? 176 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Apokalypto
5. Vem ringde senast? Eva
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Hej! Sorry såg mess nu. Kan inte ikväll, men fika imorgon förmiddag? Hänga på låset vid tio? Kram
7. Vad är helgens planer? Slöa, ev någon middag med vänner kanske.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms helt klart!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sen 38 år... still going strong!!
10. När såg du senast din mamma? 15 mars i år, de bor 32 mil bort...
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 8.30 (sovmorgon eftersom sambon gick upp med Vera!)
13. Har du någon gång hittat en katt? Ehh...
14. Vilken är din favoritplats? Hemma eller på något fik...
15. Vilken plats föredrar du minst? Där det finns spindlar eller höga höjder...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vi bor nog i något större, radhus eller hus, har nog ett barn till och ang. jobbet har jag ingen aning!
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret
18. Vem fick dig verkligen att skratta senast? Min dotter Vera
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Inte alls...
20. Har du stationär eller bärbar dator? Vi har varsin bärbar och en stationär som inte är uppsatt...
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Har linne på mig
22. Hur många kuddar har du i sängen? En
23. Hur många landskap har du bott i? 4 (Västmanland, Dalarna, Jämtland och Medelpad)
24. Har du någon gång spytt på någon? Nä inte vad jag vet...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Helst barfota, men jag fryser nästan jämt om fötterna så oftast har jag strumpor o raggisar
26. Är du social? Absolut...
27. Vilken är din favoritglass? Polka och Melon
28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Betala av alla lån och studielån!!
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Oh yes, starkt och med en skvätt mjölk...
31. Vad dricker du till frukost? Vatten och kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? Ja, på mage
33. Kan du spela poker? Nja
34. Tycker du om att mysa? Ja
35. Är du beroendemänniska? Nej, jag klarar mig rätt bra själv, men vill gärna dela mitt liv med någon, allt blir lättare och roligare när man delar!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Ja en dotter Vera
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och teckenspråk
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Hemmet och handarbete
42. Äger du dyrbara smycken? Kanske inte i pengar, men i affektionsvärde!
43. Har du någon gång testat narkotika? Nix
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe
45. Vem är den roligaste människan du känner? Rebecca, Eva och min sambo
46. Välj ett ärr på din kropp? Mitt 2 dm långa ärr på vänster lår, som jag fick när jag var liten och lekte på förbjuden plats, en rostig spik var inblandad...
47. Vad har du för ringsignal? Har oftast på ljudlöst, men annars som en gammal telefon
48. Har du kvar klädesplagg från du var liten? Ja, en t-shirt...
49. Flirtar du mycket? Nä, inte medvetet förutom med min sambo...
50. Vart togs din profilbild? Hemma i köket
51. Kan du byta olja på bilen? Ehh nä, men jag kan fylla på spolarvätska, annars finns det folk som gör sånt mot betalning!!
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men jag gillar att köra fort, så jag antar att jag haft tur hitills
53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag håller på med "Vilda svanar" av Jung Chang
54. Läser du dagstidningen? Nä, bara nätupplagan
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Månadsmagasin snarare, Vi Föräldrar, Allt i hemmet och ottobre
56. Dansar du i bilen? Hihi... japp och sjunger som en Gud...
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Sångerna jag skulle sjunga med föräldrarna på Öppet Kyrkis
59. När var du i kyrkan senast? Idag! När jag var på öppet kyrkis med Vera, sen vikarierade jag på kyrkis i eftermiddags
60. Vilka personer utmanar du? De som vill... lämna gärna en kommentar om ni antar den!! :)

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida