måndag 2 mars 2009

Lite virkat...

Har virkat lite en period just nu, pysslat överhuvudtaget lite ett tag. Dels håller vi på planera Veras dop som går av stapeln 14 mars och sen har vi varit borta en vecka och nu är Vera förkyld för första gången... Men det har blivit lite giraff-delar i alla fall... Vill ju få iväg honom till sin nya ägare eftersom jag har fått min del i bytet redan. En jättefin bok!!

Till dopet har mamma plockat fram min morfars dopklänning. Den är jättefin, ska bara tvättas upp och sättas i en ny hyska i ryggen, är rädd att den gamla ska gå sönder!! Denna klänning är sydd 1908 och jättefin, ska visa den senare! Ska med mammas tillåtelse brodera in namnen på morfar och hans bröder som också är döpta i den. Vet ju inte deras dopdagar, men tänkte brodera deras födelseår i alla fall, och sen så klart Veras namn och dopdag. Den är ju faktiskt itne använd sen 1914, så den ska försiktig handtvättas och strykas... om jag nu vågar... känns lite läskigt!!

Just det idag stod vågen still på samma som för 2 veckor sen så ingen förändring där...

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Blogger Veronica Tingvall sa...

Oh vad härligt med en sån gammal dopklänning. Jag broderade in namnet på min systersons dopklänning, det blev jättefint men den klänningen var helt nyköpt.

Bra jobbat med vågen också. Hellre stillastående än ner och det ska ju inte gå för fort heller.

Kram/Veronica

2 mars 2009 kl. 20:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida