söndag 8 november 2009

Hemlisbyte : Juligt


Nu är det inte en sån här swap... men i alla fall.. :)

Så är det dags igen... =) ett byte! Det är ju så roligt att knepa och knåpa och sen få en härlig överraskning!! När jag fick min bytesvän idag fick jag lite ångest.. hon är ju jätteduktig på att sy!! Men det ska nog gå bra!! :) Här är i alla fall svaren på frågorna från mig!

1. Hur många barn har du och vilken sort?
Jag har 1 dotter, Vera.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Ska mäta huvudet imorgon... uppdaterar då!! Kläder 92 (blir lite stort men hon kan precis ha 86 nu), fötter 21

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Just nu drar jag rätt stora storlekar, men håller på att gå ner så helst inga kläder, gärna andra saker... fötterna har jag strl 40, huvudet 56cm och handleder 16 cm

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Sömnad: Nybörjare/Medel
Stickning: Nybörjare
Virkning: Medel/Avancerad

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Nja... jag gillar pyssel i allmänhet, men jag broderar en del också!!

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Tyg: Gärna bomull eller linne
Garn: Ull eller bomull gärna lite grövre garn typ muscat(bomull) eller Eskimo(ull)

7. Är du allergisk mot något?
Cashewnötter, hasselnötter, granatäpple och gräs. Mandel går bra!

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Jag är svag för lila, brun och turkos
Jag är mindre svag för pastell typ mintgrön, aprikos och ljusrosa inte heller kamouflage eller döskalle - mönster

9. Vad läser du för typ av böcker?
Faktaböcker virkning och sömnad och deckare...

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre barn

11. Nytt eller second hand?
Gärna secondhand om det är bra skick!!

12. Pojk/flick eller unisex?
Gärna unisex, men trillar lätt dit på flickigt...

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Har svårt för syntetgarn eller delvis syntetgarn.

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
En pfiffikus (eller hur det nu stavas...)

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?
Gärna 1 meter tyg

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Jag skulle väldigt gärna ha stoff och stils mönster till de stora sydda bokstäverna. Om inte alla så i alla fall V - E - R - A

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida