torsdag 12 november 2009

Hemlis! 6


Jag ska vara med i Sticka Mera:s Hemlis!6. Här är svaret på frågorna!

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något
material du absolut inte tycker om?
Jag använder mest bomull Drops Muscat är favoriten och Ull, är inte speciellt förtjust i akryl, eftersom jag aldrig stickar strumpor...

2. Vilka är dina favoritfärger?
Brunt, turkost, grått, svart och lila

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Pasteller

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Metall, har inte stickat så mycket med rundsticka

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag lärde mig väl i mellanstadiet, men anser mig vara nybörjare

6. Dricker du kaffe? Te?
Jag dricker mycket både kaffe och te!!

7. Är du allergisk mot något?
Cashewnötter, hasselnötter, granatäpple och gräs

8. Vilken slags musik tycker du om?i
Lars Winnerbäck, Melissa Horn, Maia Hirasawa, R.E.M.

9. Favoritgodis?
Äter bara mörk choklad eftersom jag GI:ar

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag är nog mest en virk-nörd, men även broderi och sömnad(symaskin)

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Barnsaker, mössor och sjalar

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
En riktigt snygg stor trekantssjal

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja och mitt mått är 16 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Har bara virkat såna men skulle gärna prova!!

16. Stickar du sockor?
Inte min favorit

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
25,5 cm lång och 25 runt foten

18. När fyller du år?
27 november

19. Stickar du med pärlor?
Det har jag aldrig provat...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare, gärna svenska, även lättläst typ Marian Keyes.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida