torsdag 20 augusti 2009

Sommarens virkning...

I sommar har jag inte virkat jättemycket. Men det blev en trekantssjal och ett par handledsvärmare till mig själv. Ja det blev faktiskt 2 par, men det andra paret var en födelsedagspresent som jag glömde fota innan jag gav bort dem. Men hon som fick dem blev nöjd! :)

Både sjalen och handledsvärmarna är virkade i Alpaca ull... mjuk, varm och härlig!



Här är en närbild på sjalen...




Handledsvärmarna är supersköna och varma och gick fort att virka!!!



En närbild även på handledsvärmaren.



I bakgrunden ser ni vårat nya gamla bord... Vi fick ärva mormors matbord som är en gamma klassiker från sent 50-tal eller tidigt 60-tal med perstorpsplatta som bordsskiva. Hur fint som helst. Dessutom fick vi Karl Malmstens klassiska stolar "Åland" till.... :) Vid det bordet har jag suttit många gånger och pratat och fnissat med mormor. Känns jätteskönt att ha det hemma hos mig!

Etiketter: , ,

5 kommentarer:

Blogger Hulda sa...

Sååå snygga! Mönster???? Jag vill ha! :-D

21 augusti 2009 kl. 08:33  
Blogger Zanna sa...

Åh vilken härlig sjal!! Jag såg precis dina virkade alster på flickr och tänkte höra om du vill byta lite mönster med mig eller om jag kan få dom på något annat sätt? :) Dom jag är intresserad av är äppelbitar, stekt ägg och jordgubben. Dom är verkligen jätte fina alla dina virkade saker. Jag håller på med ett barnkök till Leo så jag behöver lite mer mat. Kram

21 augusti 2009 kl. 20:34  
Blogger Linda Muhr sa...

Underbar sjal! Vart har du hittat mönstret och vilken stl har du på virknålen..skulle gärna göra mig en liknande och jag kan lyckas!

22 augusti 2009 kl. 13:51  
Blogger Sunna sa...

Vilket ursnyggt mönster på sjalen och en riktig kanonfärg

27 augusti 2009 kl. 02:23  
Blogger Bittan sa...

Hej! är det resår virkning? Jag har en beskrivning på dem men fattar inte. Mvh Bittan

6 januari 2010 kl. 19:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida