söndag 30 augusti 2009

Hemlisbyte

Byte på gång igen!! Här är mina svar!!!!

1. Hur många barn har du?
Jag har 1 barn

2. Kön, kläder och skostorlek på barnen?
Flicka, hon kan precis ha strl 80 nu, så gärna i strl 86... Sko strl 20 just nu!

3. Vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?
Skor, 39/40...

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Sömnad: medel
Stickning: medel
Virkning: avancerad

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Hinner inte med så mycket men gillar att läsa och lösa korsord.

6. Hur länge har du pysslat?
Alltid!!!

7. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
bomullsgarn, typ muscat, soft cotton är sugen på garnet i 100% silke...

8. Vad gillar du för godis?
mörk choklad är det jag äter just nu...

9. Är du allergisk mot något?
caschewnötter och granatäpple

10. Vad är dina favoritfärger?
Röd och lila, turkos och brun

11. Finns det några färger du absolut inte gillar?
aprikos, mintgrönt, pastelligt...

12. Kaffe eller te?
Båda två!!!

13. Vad lyssnar du på för musik?
Lars Winnerbäck, Laleh, Tomas Andersson Wij...

14. Vad läser du för böcker?
Deckare

15. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre

16. Favoritlukt och favoritsmak?
Älskar hallon både lukt och smak!!

17. Nytt eller second hand?
Second hand gillar jag skarpt men köper ju även nytt!!

18. Pojk/flick eller unisex?
Tja... lite flickigt är det men gillar unisex!

19. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Jag tycker om naturmaterial och mjukt ska det vara!

20. Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Grafiska mönster eller till barn så gärna med djur.

21. Har du djur och i så fall vilket?
Vi har 2 katter

22. Är du allergisk mot någonting?
se ovan!!

23. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
En liten sysax, till trådar och ha i virk/stick väskan. Säkerhetsnålar med en liten kula längst ner letar jag alltid efter!!

24. Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Jag bränner alltid en massa värmeljus såhär i höst och vintermörkret!! Kanske en snygg disktrasa, det piggar upp!! :)

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida