lördag 24 januari 2009

Lördag...

Har faktiskt ingen nytt pysslat att visa, så jag tänkte att jag skulle visa 3 böcker som jag kom över på loppis och tradera för sammanlagt 50kr. Massa härliga 70-tals mönster både att sy, sticka och virka... superglad blev jag. Speciellt för boken Baby, det var helt klockrena modeller... ska se om jag lyckas fota något... är ju svårt att fota bilder.


Sen måste jag visa det superfina halsbandet som jag har köpt av mayorekeblad. Har ni inte varit in på hennes blogg så gå genast dit. Fantastiska tavlor med ordlekar och mycket annat...


Sen vill jag visa vilka fina tossor Vera fick av sin mormor i julklapp, lite stora än, så då passar fortfarande de jag fick av klockarbarn i swapen. Dessa blir perfekta till lite senare i vår!

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

lite komiskt att jag får en kommentar av dej när jag är inne på din blog =) jättefina tofflor och halsbandet med!!!

24 januari 2009 kl. 19:16  
Blogger Sunna sa...

Jag tycker också det är så roligt med dessa gamla mönsterböcker, hänger emellanåt på tradera och fyndar. Så fina tofflorna var, skulle vilja ha ett par till mig själv. Kan du inte konstruera vuxenmönster av dom? Ha en bra helg

24 januari 2009 kl. 21:48  
Blogger FrökenC sa...

Hmmm kanske det måste kolla på mönstret till dehär småttisarna... :)

24 januari 2009 kl. 22:26  
Blogger Veronica Tingvall sa...

Vilken bokskatt. jag har min mammas gamla möster men de är från 80-talet och verkligen inte lika snygga som 70-talsmönstrena tycker jag i alla fall.

Pläden är verkligen inte så tålamodsprövande som den ser ut. Det går riktigt snabbt framåt tycker jag.

Kram/ Veronica

24 januari 2009 kl. 23:16  
Blogger Veronica Tingvall sa...

Vad kul:-)
Här finns mönstret http://mittlillahus.blogspot.com/search?q=v%C3%A5ga+virka+v%C3%A5gor

Läs igenom hela innan du börjar. Det gjorde inte jag så jag missade minskningarna, ökade bara hela tiden istället:-)

Sov gott /V

25 januari 2009 kl. 00:04  
Blogger krajamaria sa...

Tack för att du kikade in i min blogg! Gillar dina virkade små djur, speciellt giraffen! :)

25 januari 2009 kl. 22:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida